Thursday, January 05, 2006

Mimpi Yang Tak Sudah

Apa maknanya impian datang dan pergi
Membawa hati menyusuri kembali jalan jalan sepi
Kau kah disitu yang menantiku
Atau jelmaan ditiup kenangan yang bernama pengalaman

Siapakah diantara kita dengan rela menjadi pendusta
Siapakah dulu membina harapan dan siapa yang memusnahkan impian
Tanpa sebab dan alasan kau mainkan perasaan
Bagai taufan tiba-tiba datang dan menghilang

Kau bayang-bayang masa nan silam
Ada ketika terbawa-bawa oleh resah mimpi yang tak sudah , oleh resah mimpi yang tak sudah ,oleh resah mimpi yang tak sudah


Bila ku hayati senikata nie , aku rasa tak telintas dfikiran aku utk mencari yang lain .. aku sedih n pasrah dengan apa yang terjadi , kenapa sukar utk aku mendapat seseorang yang boleh memahami aku ...cuma tu yang aku minta ... aku tak diminta utk disayangi , dirindui ...cuma fahami aku yang aku harapkan , kenapa begitu sukar mereka memahami aku . kasih dan sayang boleh dipupuk tapi kalau tak ader ksefahaman .semua nyer akan hancur bkecai ..Aku redha dengan apa yang tjadi ..mungkin benar aku perlukan rehat utk melepaskan apa yang terpendam selama nie ...Thanx adi sudi dengar keluahan n memberi nasihat pada aku ...sesungguhnya stiap hubungan yang dipupuk perlu kan kesefahaman ...faham memahami adalah langkah pertama sebelum menjalinkan hubungan ...aku redha ...aku tahu mungkin ada juga ksalahan yang aku buat ...aku minta maaf ..sesungguhnya aku lemah n tak berdaya dengan nie semua , aku penat dan perlu kan rehat . Berilah masa pada aku ...

4 comments:

Aku said...

setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya

pasrah, sedih,hancur adalah dugaan. Adi pasti ko bisa hadapinya.

Rush Murad said...

selamat menyambut idul adha! semoga saif sentiasa dirahmati Allah selalu. kuatkan semangat dan tabah selalu dalam menghadapi dugaan hidup, semoga setiap apa yg berlaku mematangkan kita...dan mendekatkan diri kita padaNya.

salam manis dari abang
miri

Anonymous said...

meletop ala2 mama juwie. kalau buat novel nie mesti ramai pembeli, pembeli yang pertama adalah....

Asmadi said...

setiap apa yang berlaku ada hikmahnya..semoga tabah hadapi!!